10. augusta 2015

Démon z East Endu

Pred nejakou dobou som sa zúčastnil krstu jedného diela, ktoré ma v tej dobe veľmi nezaujímalo. Na tú akciu som prišiel hlavne z toho dôvodu, aby som videl ako taký krst knihy vôbec prebieha a taktiež aby som si kúpil inú knihu za veľmi lákavú cenu. Počas krstu Démona z East Endu som však neodolal a toto dielo som si aj tak zaobstaral a zároveň som si ju nechal aj podpísať. Po dlhšej dobe som mal konečne možnosť sak tejto knihe dostať a aj si ju prečítať a rozhodne môžem povedať, že kombinácia, ktorú autorka v diele použila je rozhodne geniálna!







Autor: Petra Slováková
Vydavateľstvo: Brokilon
Počet strán: 432
Rok vydania: 2015
ISBN: 978-80-7456-240-2
Väzba: pevná väzba s prebalom
Cena: 18,11 €/ 398 Kč











Temné tajomstvá Viktoriánskeho Londýnu
Veľká Británia a hlavne Londýn si práve prechádza priemyselnou revolúciou. Táto revolúcia a tento "vek páry" ovplyvňuje životy nie len bohatých šľachticov, ale aj obyčajný chudobný ľud. Ulice, obchody a dokonca aj domácnosti sú plné rôznych parou poháňaných vynálezov od vedcov, ktorým by občas sadlo aj prirovnanie šialení. Vedcov v tomto období však nebaví tvoriť len veci pomocou matematiky a fyziky, ale čoraz viacej "šprtajú" aj do temnejších vecí, do mágie, ba až okultizmu. Tieto nové druhy experimentov prinášajú aj svoje riziká, ktoré môžu ohroziť nie len životy nevinných ľudí, ale aj existenciu celého sveta.

Jedného dňa začnú v Londýne za záhadných okolností umierať malé deti a miznúť ich rodinný príslušníci. Práve tento prípad dáva kráľovná Viktória na starosť súrodencom Kelbyovým, Viktorovi a Liliane, ktorí sú výborní a v podstate veľmi výnimočný detektívovia v službách jej veličenstva. Tento prípad je však oveľa zložitejší a temnejší než si súrodenci kedy mohli myslieť.



Steampunk + Viktoriánsky Londýn + nadprirodzeno = WOW!
Zo začiatku som sa pojmu steampunk celkom aj obával. Nikdy pred tým som s týmto štýlom nemal "tu česť" a teraz sa mi do rúk dostala práve jedna kniha takéhoto štýlu. Od prvých strán ma však príbeh neskutočne zaujal a nebojím sa povedať, že až strhol a už nepustil. Autorka skombinovala niekoľko zaujímavých prvkov a vytvorila niečo úžasné - prostredie Viktoriánskeho Londýna s bláznivými vynálezmi ako sú napríklad automatoni, roboti poháňaný parou, a rúškom tajomna tvorením mágiou a nadprirodzenom. 


Úryvok:
Michael kriticky bloudil zrakem po nezdolném pancíři a hledal slabinu. Když rozhodčí zahájil zápas, kolos se na něho s rachotem vrhl. Dusal těžkopádně po písku a Michael kolem něj prokličkoval, aby se vyhnul útoku, který dopadl na pletivo a zdemoloval celou jednu ochrannou zeď. Uznale hvízdl, zatímco obecenstvo vstávalo ze židlí a šílelo.


Príbeh samotný je výborne napísaný. Je pútavý, plný akcie, ale taktiež mu nechýba nejaká ta láska, ktorá je miestami na môj vkus až prehnaná, nadprirodzeno, či už vo forme mágie alebo nadprirodzených bytostí, priateľstvo, politika, intrigy, zrada a veľa ďalších prvkov, ktoré privádzajú celé dielo skoro ku dokonalosti. Opisy, či už prostredia alebo rôznych udalostí sú taktiež pútavo písane a čo je asi najhlavnejšie, sú dostačujúce. Dej je taktiež plný desivých a pochmúrnych tajomstiev, ktoré sa s postupujúcim príbehom odhaľujú

Postavy sú veľmi rôznorodé a vcelku zaujímavé. Hlavní hrdinovia sú výnimoční ľudia, pričom každý z nich je zaujímavý a úplne odlišný od toho druhého. Za hlavné postavy môžeme teda považovať Viktora, ktorý je mimo detektíva v službách kráľovnej Anglicka aj geniálny vynálezca a taktiež mu nechýba ani odvaha, Lilianu, jeho odvážna sestru, ktorá už od mala trpí zákernou chorobou zvanou lycantropia, čiže je vlkodlačica, a za poslednú hlavnú postavu môžeme považovať veterána a bývalého osobného strážcu kráľovny, Michaela, ktorý je v podstate skoro dokonalý vojak, až na to, že má iba jedno oko. 


Úryvok:
"Doporučím vám, abyste nevěřila vlastním očím ani rozumu. Nadpřirozeno se těmto věcem zcela vymyký. Klíč k záchraně múže být na zcela nečekaném místě a múže mít podobu, jakou byste si nepředstavila ani v horečnatých snech."


Okrem výborného príbeh je táto kniha zabalená aj do prekrásnej obálky. Túto obálku totiž zdobí nádherná ilustrácia Viktoriánského Londýnu a navyše obálka je vo forme pevnej väzby s prebalom, ktorá rozhodne patrí medzi tie najkvalitnejšie formy. Celý text obsahuje len malé množstvo chýb, čo považujem jedine za plus. Jediné mínus, ktoré by som knihe mohol vytknúť je pohľady hrdinky na svojho milenca. Nemám nič proti láske v príbehu, práve naopak ju vítam, ale čítať stále dookola o tom aký má jej "milý" obrovský chrbát, svalnaté ramená alebo mužnú hruď je pre mňa skoro až otravné. Jedná sa však len o môj osobný názor. 


Autorka teda vytvorila úžasný príbeh, odohrávajúci sa v ešte lepšom prostredí s veľmi zaujímavými postavami, ktoré oplývajú svojou vlastnou výnimočnosťou. Dej je plný tajomstiev a záhad, ktoré spolu s hlavnými hrdinami pomaly, ale isto odkrývame. Toto dielo odporúčam každému, kto má aspoň malú obľubu v žánre fantasy. Jedná sa hoci o mierne rozsiahlejšie dielo, ale rozhodne sa nudiť nebudete!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára