3. augusta 2016

Myší hlídka: Podzim 1152

Myši žijúce v období stredoveku ako ľudia, vydávajúce sa na všelijaké dobrodružstvá, bojujúce so zbraňami proti rôznym nástrahám a nebezpečiam, ktoré ohrozujú celú ich rasu, tak o tomto je nový komiks od vydavateľstva Comics Centrum. Niektorý Myší hlídku: Podzim 1152 pokladajú za peknú rozprávku pre deti, iný zas za výborné dielo podobné tvorbe Johna R. R. Tolkiena. Aký mám však pohľad na toto dielo ja?




Autor: David Peterson
Vydavateľstvo: Comics Centrum
Počet strán: 204
ISBN: 978-80-88152-08-8
Preklad: Jan Katůrek
Väzba: viazaná s prebalom
Cena: 25,87 €/ 699 Kč





Boj o prežitie
Medzi tie najväčšie, ani medzi tie najsilnejšie stvorenia myši nikdy nepatrili. Čo však strácajú v tomto ohľade, získavajú zas v inom a tak si myši vytvorili spoločnosť. Táto spoločnosť - mestá, dediny, štát - by dlho nevydržali keby nemali ochrancov. Týmto ochrancami sú odvážne a skúsené myši z Myší hlídky, ktorá má za úlohu nie len hľadať a chrániť nové cesty medzi mestami, ale taktiež aj brániť celú ríšu proti rôznym hrozbám.


Nádherne nakreslený, ale až príliš jednoduchý
Prvá vec, ktorou tento komiks hneď zaujme je jeho nádherná, farebná, detailná kresba, ktorá veľmi ľahko ulahodí oku. Vďaka tomuto môžu myši vyzerať ako statočný bojovníci a zároveň si zachovať svoju roztomilosť, hady a iné "dravce" zas vyzerajú strašidelnejšie a nebezpečnejšie, než v skutočnosti sú. Prostredie je taktiež vďaka kresbe zaujímavé a ukazuje nám ako také myšie mestá vyzerajú.


Na prvý pohľad Myší hlídka vyzerala výborne, ale potom prišlo mierne sklamanie. Tým sklamaním pre mňa bol samotný príbeh, ktorý je, aspoň z môjho pohľadu, až príliš jednoduchý, priamočiary ba až naivný. Na jednej strane mi to príde ako výborne dielo pre deti, ale ja osobne som od toho očakával viac. Príbeh bol pre mňa predvídateľný a postavy mi prišli až príliš naivné.

Za malé pozitívum tohto diela považuje peknú mapu, ktorá zlepšuje prehľad v tomto svete a taktiež, nebojím sa povedať, krásne akési "výstrižky" zo stredovekých kníh obsahujúce legendy alebo pravidlá tejto spoločnosti. Osobne ma bohužiaľ Myší hlídka veľmi nezaujala a prirovnávať ju k tvorbe J. R. R. Tolkiena by som sa len tak neodvážil.


Myší hlídka: Podzim 1152 je nádherne nakreslený príbeh statočných myší bojujúcich s rôznymi nebezpečenstvami, avšak s jednoduchým príbehom a naivnými postavami. Dielo by som odporučil skôr mladším čitateľom alebo ľuďom, ktorí majú príbehy tohto štýlu v obľube. Nemôžem a ani nechcem povedať, že je tento komiks zlý. Od príbehu proste očakávam viac než mi boli myši schopné ponúknuť.  




Za obrázky a možnosť si toto dielo prečítať ďakujem Davidovi a Verči z ctemeoba.cz! V prípade záujmu tento komiks zoženiete na stránkach vydavateľa za dobrú cenu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára